söndag 14 februari 2010

Marathon, hockey och historia...

Har haft en kanonvecka i USA. Undervisat Eskatologi, och trots att en dag blev insnöad, och att vi var tvungna att sända skolan via webb-tv en annan dag, så har eleverna verkligen förstått sambandet med att nå de Onådda folken med Evangelium innan Jesus kommer igen! Wow...

Det bästa är ändå att träffa alla vänner här i Staterna. Vilka underbara människor det finns! Jag blir upplyft, glad, fylld av tro och ny förväntan...
Jag planerar fullt ut för mitt Marathonlopp fortfarande. Ni kan vara lugna, jag har inte glömt bort det!:) Människorna här vet att jag ligger i hårdträning, så huset där jag bor var fyllt med gröt och färsk frukt, och de gav mig ett 2-week-pass på ett jättefint gym i närheten. Försöker springa där varannan dag nu. Och det går bra! Knäet håller, konditionen är på topp. Nu handlar det om att musklerna och lederna ska orka med att springa 4-5 timmar i sträck i juni....

På tisdag börjar jag undervisa Kyrkohistoria. Kan du gissa om jag är lycklig????!!!??? Tjooohooooo!! Ska bli så roligt!

Nu väntar jag på Cullen Allen, min rektorskollega på skolan här. Han har fixat två GULDbiljetter till dagens NHL match mellan Penguins och Predators. Ska bli superkul!
"Det låter ju som om att du bara glassar i USA Daniel!" Ja, just nu gör jag nog det:)

Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar