fredag 24 april 2009

Miraklelliv mitt bland de onådda!

Strålande sol, tryckande värme, stark mat och Jesusmirakler!
Jag njuter varje dag av nya människor frälsta, botade och elever som kliver ut i större tro på Gud!

Vi har en helt fantastisk missionspraktik, och hittills onådda folkgrupper kan nu nås av evangelium!
Jag njuter av att se eleverna, både de svenska och amerikanska, komma med alla spännande rapporter dagligen. Det lyser i deras ögon när de berättar om hur de fick besöka en familj och be med alla till frälsning, hur de bad för någon sjuk som blev mirakulöst botad, eller bara hur de njuter av äventyret av att leva och bo mitt ibland helt onådda människor. Detta är livet!

Om bara en liten stund har vi nästa samling. Då ska vi skicka ut alla elever tre och tre för att hämta människor till kvällens möte. Vi har 35 bussar som står redo, och som väntar på att fyllas av människor som kan få sina liv förvandlade ikväll...
Jag har aldrig tidigare varit i Thailand, men jag är säker på att jag kommer tillbaka! Per och Marielle, våra basledare här, har tillsammans med alla missionärer byggt upp ett helt fantastiskt arbete här i Khon Kaen! En stark församling; överlåtna lärjungar, och expansivt i alla rtiktningar. De är så duktiga! Jag blir så imponerad!

Be för oss, för festivalen och alla människor! Vi tror Gud om större mirakler och ännu fler människor de tre dagarna som återstår...
To be continued...

1 kommentar: