torsdag 30 april 2009

Dags att rikta om!

I tisdags kom jag då tillslut hem till familjen efter ett äventyr i Thailand. Och i ett och ett halvt dygn har jag försökt ägna all vaken tid och uppmärksamhet till mina tre juveler. Vi befinner oss nere i småland, hos mina föräldrar. Här kan jag verkligen slappna av och njuta av barndomsminnen och skogspromenader:)

Idag är det dock dags att rikta om! I morgon flyger jag nämligen till USA igen. Jag ska predika hela helgen i Allison Park Church, hos min gode vän Jeff Leake. Ska bli så kul! Sedan följer en vecka på MCM Ministry School (vår amerikanska bibelskola) där jag ska undervisa Kyrkohistoria i en vecka; och predika på ungdomsmöte på onsdag: En FULLPROPPAD vecka med andra ord...

I helgen ska jag tala om "The Greatest Comittment", om Guds förbund med oss. Ser fram emot all tro, glädje, frihet och trygghet som kommer att förlösas...

Teamet är fortfarande kvar i Thailand. Jag har inte fått några rapporter ännu, men jag längtar... Halva teamet, cirka 70 personer, jobbar kvar i Khon Kaen i veckan med uppföljningsarbete. De ska besöka alla nyfrälsta, döpa, undervsa andedop och ha uppföljningsfester. Ett hälften så stort gäng är nere i Bangkok och hjälper missionärerna Daniel och Paulina Brolin från Västerås Life Center i en vecka. De siktar utåt och bygger en församling i dena gigantiska stad!
Ett gäng har vi skickat till en helt onådd bergsby! Vi har inte förberett ett dagsschema för dem, men hoppas och tror att de kan få döpa ett gäng där innan de hämtas igen...
Den sista gruppen har vi skickat in i ett av Thailands 100 % stängda granländer. De kommer framför allt resa runt under cover och be strategiskt och bryta ner fästen. Spännande!

Eleverna får en kanonpraktik, var så säker! Nästa gång är det kanske din tur?? Ansök nu!

1 kommentar:

  1. Men shit vad roligt! Först missionsresa med bibelskolan i Thailand, sen hem och hänga med familjen några dagar i Sverige och sen till USA och predika... :D

    Missionspraktiken verkar förresten vara hur rolig som helst, du gör bara så att jag längtar ännu mer. Men det är ju bara bra. :)

    Förresten, har du msn?

    SvaraRadera