tisdag 5 maj 2009

USA!

För tio minuter sedan kom jag in efter tre timmar njutning: En motorcykel på Pennsylvanias kurviga vägar med ett härligt stopp för lite härlig mat:) Ända sedan jag var jätteliten har jag älskat motorcyklar, så när jag var 19år tog jag mitt kort. Sedan dess har jag hunnit äga en MC i Sverige, men bara köra sporadiskt. Nu LÄNGTAR jag till den dagen jag har en motorcykel igen...

Jag är i Pittsburgh hela denna veckan och undervisar Kyrkohistoria på MCM Ministry School. Äntligen har jag tillgång till internet igen!! Ber om ursäkt för de ickefrekventa uppdateringarna på min blogg det sista - men nu är jag tillbaka!
Under helgen som ligger bakom predikade jag i Allison Park Church under tre möten. Jag talade om Gud som en förbundsgud, och illustrerade hur Gud sluter förbund med Abraham. Församlingens tro skjöt i höjden, många rusade fram för att få förbön, och tio personer bad en frälsningsbön! Underbart!

I morgon ska jag tala om Konstantin, Medeltiden, den Arianska striden, St Patrick, Jean d'Arc och snudda vid reformationen. Så kul att bygga upp församlingens historia med eleverna! Detta är nog det svåraste ämnet jag undervisat/predikat om på engelska. Många facktermer, historiska ord, komplicerade situationer; men jag gillar utmaningar:)

Saknar min familj! Längtar efter att få se dem snart igen.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar