lördag 23 maj 2009

Wow, wow, wow...

Klockan är kvart över midnatt, jag sitter med ett glas Sprite vid datorn och är bara världens lyckligaste...
Tidigare ikväll startade Harvest Cry 2009; denna gång mitt i STHLM och med SOS Church som ensam organisatör. Genombrottet är ett faktum!

Det anrika danspalatset Nalen var nära på fullpackat med människor; när vi räknade nationaliteter närmade vi oss 15 stycken. Och när programmet drog igång några minuter efter sju så lutade sig Gud ner och kysste festivalen. Vilket ös! Vilken excellens! Vilken glädje! SOS Church är på riktigt! Mission SOS är hemma, mitt i Guds kallelse, med Guds välbehag vilandes över allt som händer just nu.
Många ickekristna och sökare hade funnit vägen till Nalen, och runt åtta personer gav sitt liv till Jesus ikväll; i Sverige; mitt i STHLM, en härlig fredagkväll i maj. Jag är så lycklig!

Vi fortsatte även att be för sjuka, be med folk till Andens dop (när man blir doppad i Guds kraft) och prisade Gud så att taket lyfte. Det känndes som en segerrik ljuvlig avslutningskväll på en genombrottsfestival någonstans på jorden; men detta var bara den FÖRSTA KVÄLLEN AV TRE!

Kom i morgon! Bjud med dig jobbarkompisar, grannar, släktingar och vänner! Bjud med dig internationella gäster: Johannes Amritzer predikar på engelska och jag tolkar till svenska!
Kom själv, eller ta med dig alla som behöver få veta mer om Gud, bli vidrörda av Gud, eller som behöver ge sina liv till honom. Kom och njut med mig! Kom och dansa med oss! Kom och känn Guds kyss!
Strax efter tio ikväll drog vi sedan igång en av de fetaste gatushowerna jag upplevt i stan! Svängig musik, sprutande eld, schyssta danser; och Jesus som presenteras mitt på Medborgarplatsen. Nu var vi utspridda över hela stället, och jag hörde långt ifrån alla rapporter, men jag vet att minst två personer bad en frälsningsbön mitt på torget. Ljuvligt!

Kom och var med! I morgon bitti ber vi på Warfinges väg 26 klockan åtta. Kom dit! Kom till Nalen klockan 19.00 - och du, kom i tid: I morgon blir det ÖVERFULLT!

Sov gott!

1 kommentar:

  1. Det var verkligen förstklassigt! Och nu kan det bara bli bättre.. Gud är så fantastisk!

    SvaraRadera