onsdag 27 maj 2009

Fortfarande lika lyckligt förvånad.

Det underbara livet som missionär på 2000-talet har gett mig ett liv jag knappt vågade drömma om som tonåring. Jag har redan rest mer än vad jag trodde jag skulle få göra ett helt liv; redan predikat på fem av våra kontinenter (väntar på en inbjudan från Australien!); fått vänner som står mig så nära att jag vet att de gör vad som helst för mig; och fått se kulturer, folk och länder från en sida du aldrig ser från en charterstol.
















Som missionär får du skratta mycket då kulturskillnader blir alltför uppenbar; tex när du ska försöka hälla i dig en Pee-Cola i Ghana:)

Då har jag inte ens nämnt alla de mirakler, frälsningsunder, all den exorsism, alla genombrott och all Gudsnärvaro jag upplever och är en del av på alla dessa platser.
Gud har skämt bort mig! Wow! Jag kommer nog aldrig bli "van", utan vara en lika faschinerad 80-åring som jag är idag.

Allt började när jag var femton, då jag direkt efter ett frälsningsbeslut började drömma om att få resa ut med Mission SOS på en festival. 12 år senare är jag en av pastorerna i vår nystartade församling; sverigechef och teamledare på många av festivalerna, samt rektor på SOS Missionsbibelskola. Vad hände?
Jag ska berätta vad som hände: GUD ÄR GOD!

Han bryr sig om dina drömmar, vill se dem förverkligade. Han har själv planterat ner de flesta av dina drömmar i ditt hjärta, och han har större planer för dig än vad du själv oftast har.

Jag kan inte lova dig ett liv med guld och gröna skogar; men jag kan lova dig ett äventyr du inte sett hittills. Jag kan lova dig ny passion i Jesus; nya uppenbarelser som får dig att dansa; ny kunskap; nytt driv och STÖRRE drömmar! Ansök till höstens nystart av SOS Missionsbibelskola; bli en Guds Äventyrare och en global, modern missionär á la 2000-talet; i Sverige, i Europa, eller på missionens frontlinje bland de onådda folken!

(Ansök här online!)

Vi ses i augusti!

2 kommentarer:

  1. Oj.. om Gud har större planer för mig än vad jag har så måste de vara g r y m t stora..! ;D

    Pee Cola.. hahaha! Hoppas verkligen att det inte var det jag tänkte på i den.. hahahaha!

    SvaraRadera
  2. Visst är Gud underbar...! :)

    SvaraRadera