måndag 22 november 2010

Onådda folk & Lycklig rektor:)

Idag har jag avslutat ämnet Eskatologi på samma sätt som jag började för två veckor sedan: Onådda folk!
Det finns drygt 6 800 folkgrupper, runt 2,8 miljarder människor, som räknas som helt onådda av budskapet om Jesus. Enligt Matteus kapitel 24, de 14 första verserna så KAN inte Jesus komma tillbaka förrän de onådda folken blivit nådda.Visionen om att nå de onådda folken är drivkraften och motorn i allt vi gör i SOS. Det är visionen vi lever efter och andas! Men, hör och häpna, det är inte VÅR vision! Att nå de onådda folken är inte SOS "grej"! Det är en befallning som Jesus gav ALLA kristna! Det är alla församlingars "grej"!
Det finns inget jag hellre predikar för ett gäng kristna än mission och onådda folk! Då kopplar passion och smörjelse på två sekunder och jag blir ett ostoppbart tåg som rusar på i 200 km/h! (Något som bibelskolans tolkar fått erfara...)

Både jag och eleverna njöt av den smörjelsen idag! Ingen elev från SOS MBS kommer hamna i en kristen klubb för inbördes beundran, där högst på dagordningen är åsiktssmideri om den och den predikanten (läs ankdamm!), eller diskussion om den och den teologiska debatten (läs hårklyveri!)
Eleverna som tar examen ska andas UPPDRAG, JESUSPASSION, GLÄDJE, och ONÅDDA FOLK!

Rektor Daniel är även mycket lycklig för:

- De självstudier som Ledarskolans elever börjat lämna in. Jag kommer att lära mig så mycket när jag läser dem, och njuta som en stolt pappa:)
- Min fru som är världens bästa!
- Att jag och Stephanie ska på ultraljud och hälsa på Elvelyckan nr3 imorgon!
- Min dotter som ska ta med pappa på knattebio imorgon. Vi har inte valt film än, men vi kommer ha det supermysigt!

1 kommentar:

  1. Snubblade in på din blogg. Vad tror du om detta?


    http://www.flammor.com/tidstecken/tidstecken179.htm

    SvaraRadera