måndag 1 november 2010

Bön och onådda folk.

Varje gång du öppnar upp din mun för att be samtalar du med din Förbundspartner: Gud - skaparen av himmel och jord!
Ett samtal med en partner, som med sitt blod som bevis, har sagt att ALLT MITT ÄR DITT! (Rom 8:32!) Det är ALLTID ett spännande samtal! Bön är alltid spännande....

Ingenstans i Bibeln kan vi läsa att vi bör närma oss Gud i bön med böjda nackar, slåendes för bröstet, krypandes på blodiga knän, och be i fruktan: "Ack, se till mig en arm syndare och misslyckad krake..."
Tvärtom, det står: FRIMODIGT kan vi närma oss nådens tron, genom Jesu blod! Din attityd ska vara mer åt detta håll: "Paaaaaappa! Jag är hemma!", studsandes upp i hans knä. Där har du din position!

Gud längtar efter att du spenderar tid i bön med honom. Eller låt mig korrigera mig själv: Gud längtar efter att hela ditt liv blir en relation, ett samtal och en bön till honom!
Gud har denna längtan, inte bara för att han älskar dig så att hans hjärta smärtar; inte bara för att han älskar att spendera tid med dig; inte bara för att han älskar att ge till dig; och absolut inte för att han vill tvinga in dig i lagiska religiösa plikter! Nej, han längtar även efter din bön för att han behöver dig....

"Behöver mig?!" Ja, genom dig, och relationen som upprättats mellan dig och Gud genom ett förbund i Jesu blod, säger vi inte bara att allt Gud har nu tillhör dig; utan även att allt som DU HAR nu tillhör GUD!
"Men Daniel, vad har jag som Gud vill ha?!"

Svaret: En juridisk och laglig rätt till jorden! (En låååång undervisning jag gärna återvänder till på min blogg!:)
Det innebär att Gud väntar på dig, sin förbundspartner, för att be för andra människor, länder och folk. Och när du ber, så MÅSTE (VILL!) Gud svara på din, sin förbundspartners, bön och begäran av hjälp! Wow!!

Så....när du ber för onådda folk i Kambodja, Etiopien eller Indien så HÄNDER det verkligen något! Kanske inte om du ber i fruktan; eller med "snälla-söta-rara-Gud-du-kan-väl-snälla-du-om-du-kanske-möjligtvis-vill-och-har-möjlighet"-tonen. Nej, be FRIMODIGT till din Pappa Gud, inte i Daniels, Kurts eller Emmas namn, utan i JESU namn! DÅ min vän, då händer det något i Kambodja, Etiopien eller Indien! Och de onådda folken nås!

Kliv ut i bönen! Kliv ut i äventyret! Du ÄR nämligen en Guds Äventyrare!
Wow!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar