onsdag 3 november 2010

I Blodsförbund med Gud!

I två veckor har det bara handlat om Blodsförbund!
Avslutade idag en sex dagars undervisning om Blodsförbundet på Bibelskolan. Wow, vad kul det har varit! Den progressiva uppenbarelsen har trängt in i elevernas hjärtan mer och mer för varje dag, och de har både gråtit, skrattat och dansat. Vi avslutade undervisningen idag med att fira nattvard, förbundsmåltid - för de allra flesta på ett helt nytt sätt med helt nytt ljus!Själv är jag helt slut nu, för jag har undervisat med hela kroppen involverad i sex dagar:) Jag älskar att illustrera och agera när jag undervisar! Jag älskar att skratta mycket, då skrattet öppnar upp för sanningen och hjälper eleverna att riva ner felaktiga tankebyggnader. Skulle jag inte varit pastor så kanske jag satsat på en skådespelarkarriär;)
Igårkväll var jag i Heby i Uppland för att ge mig på det stora uppdraget att lyckas ge en kvällsbibelskola där undervisning om Blodsförbundet. Problemet var att allt skulle få plats på 2*45 min! Jag har aldrig pratat så fort i hela mitt liv:) Men oj vad kul det var!

Nu ska jag sova och vila! Leka med mina barn ikväll och skapa lite energi. På fredag flyger jag nämligen till Norge för att vara där hela helgen. Kul!

Vi hörs!

PS: Vårt TV-program ligger nu hos vår redigerare... Snart, snart, snart släpps episod ett!!

2 kommentarer:

  1. Du är grym brorsan! Villken lärare:) TACK för alla uppenbarelser jag har fått i detta ämnet och i andra ämnen i bibelskolan! Är väldigt tacksam att ha en så fantastisk rektor!
    Lycka till i vackra Norge;)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med! Du är GRYM!
    Och du - fortsätt att undervisa med hela kroppen och skratta mycket! Det är verkligen helt sjukt roligt! :D

    SvaraRadera