onsdag 17 november 2010

Har du hört talas om Marvane?

Ringde Frankrike och pratade i en halvtimme med min gode vän Matt Marvane igår. Åh, vad jag njuter! Vi träffades för fyra år sedan på ett nyårsläger i Schweiz där vi predikade varannan kväll. Matt bor annars i Dijon i Frankrike, och driver ett evangelistiskt ungdomsarbete samt ett eget lovsångsband, JTM.
Jag räknar Matt som en av mina absolut bästa internationella vänner, och det är få som jag skrattar så mycket tillsammans med som när jag hänger med honom.
Jag blev så lycklig och uppmuntrad av att prata med honom igår - och ännu gladare när han berättade att han och hans fru Sarah ska plantera en ny församling i en onådd stad i Frankrike! YES! Come on Matt!! Så stolt över dig!
Frankrike och Mellaneuropa behöver evangelium! Och mitt i den fransktalande delen av Mellaneuropa lyser Matt och Sarah upp som klara ljus! Deras lovsånger sjungs av fransktalande människor över hela Europa, och deras tjänst växer så att det knakar - trots att Matt "bara" är 28 år gammal - precis som mig:)

Vi har försökt att träffas en-två gånger om året sedan vi lärde känna varandra, men nu har vi inte sett varandra på över 1,5 år! Jag MÅSTE ta mig till Frankrike snart! Jag saknar verkligen Marvanes!

Och du - talar du franska så MÅSTE du få tag på Matts musik! Talar du engelska så finns en EP på iTunes Matt släppte förra året. Lyssna och njut!

C u Soon Matt - my inside man!;)

1 kommentar: