tisdag 22 maj 2012

Apostoliska församlingsplanteringar

Kom "hem" till SOS Church Bienne, Schweiz, i fredags kväll - det är just den genuina känslan i min mage när jag kliver in där: Jag är hemma! 
Det är just vad som sker under Apostolisk Församlingsplantering: En vision, ett folk, ett mål, en familj - du blir "hemma" vare sig du är i Stockholm, Schweiz eller på Sri Lanka!

Jag hängde med Pastor Tim och Manu och några av deras ledare under hela lördagen. Jag såg en av de vackraste städer jag varit i: Luzern - en modern medeltidsstad vackert omgiven av snöklädda alptoppar. Så perfekt det kunde bli:)
På söndagsmorgonen undervisade jag länge och passionerat om onådda folk. De såg och fick tag på den delen av visionen och församlingens uppdrag. Härligt! Snart strömmar det ut hungriga onådda folk-missionärer från Schweiz!

Sedan predikade jag på söndagsmötet. 3-4 personer blev frälsta, och vi hade en härlig gemenskap!

Vill du också känna dig "hemma" på samma sätt? Se till att du kliver in under en apostolisk vision, och arbetar med den typen av människor. Då finns inga begränsningar... Gud är på G!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar