lördag 7 januari 2012

Familjen fyller 90 år!

Idag, den 7e januari 2012 är det precis 60 år sedan min pappa, Berndt Åkesson, föddes! Grattis pappa!

Pappa är tvättäkta smålänning, uppvuxen i Sandhem, Järnsnäs socken, och bott hela sitt vuxna liv i Renstorp, samma socken.
Han läste grundskolan i Järsnässkolan; samma där jag, 30 år senare satt i samma klassrum; och han började jobba som snickare i farfars företag som 16 åring. Idag, 44 år senare, bygger han fortfarande hus, men är idag själv företagsledare och ägare med ett gäng anställda i Åkessons Bygg AB.



Pappa är en av mina allra största förebilder. Enormt exempel på arbetsmoral, noggrannhet, tålamod, vänlighet, givmildhet, omtanke, generositet och principfasthet - härliga egenskaper jag hoppas att mina barn kan se i mig!

När pappa fyllde 30 år fick han en fantastisk födelsedagspresent: Fyra dagar efter hans födelsedag föddes jag!;)
Så om du är snabb på huvudräkning kan du omedelbart se att nu, 30 år senare, när han fyller 60, är det dags för mig att fylla 30! Jag är lika gammal som pappa var när jag föddes, och för första och enda gången i livet kommer jag vara precis hälften så gammal som honom!

Igår firade hela familjen pappa här uppe i Stockholm, och idag har jag öppet hus och ska fira min födelsedag som infaller nästa vecka. En stor helg för familjen som fyller 90 denna helg! 


STORT grattis pappa! Jag ser upp till dig och älskar dig massor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar