onsdag 25 januari 2012

Ändrade planer...

Jag hade en härlig helg i Norge! Sju ungdomar responderar på frälsningsinbjudan, och jag får två timmar att undervisa församlingen jag besökte om att vinna människor. Något är på gång i Norge! Jag har alltid älskat det landet...:)

Planen var att jag fortfarande skulle ha varit i Norge och undervisat om Blodsförbundet på en Bibelskola i östra Norge. Min äldste son (snart 3 år!) har dock haft magproblem sedan veckan innan jul(!). Vi har haft honom på sjukhuset några gånger, men de har inte kunnat avgöra vad felet är. Under helgen blev han tyvärr ännu värre, och Stephanie fick åka in akut med honom. I såna lägen finns inget alternativ!

Jag köpte en ny flygbiljett och flög hem sent i söndags kväll istället; så nu spenderar jag tiden med min son och familj. Familjen är det allra viktigaste i livet! Inget i karriär eller tjänst kan någonsin överhuvudtaget konkurrera med familjen på priolistan.

Vi vet dock fortfarande inte vad felet är, och ingen medicinering eller diet har hjälpt honom ännu.

Tror du på bön så hjälp oss gärna att be för vår lille pojk. Han mår inte så bra just nu, och det påverkar hela familjen och allt runtomkring.

Jag är inte orolig. Trygg men trött:)
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Vi ber för din familj brorsan. ''It’s comforting to know that the same God that’s in control of the good times of life is still in control in the tough times of life.The winds may be strong, the circumstances may look bad, but those winds will blow you to a new level of your destiny.'' Ha det gott och hälsa alla från oss

    /Douglas W.

    SvaraRadera