söndag 8 augusti 2010

Nyväckt tro, och lamm.

Predikade i Sharpsburg, en förort till Pittsburg, idag. Runt tio personer gav sina liv till Jesus, några med stora leenden, andra under gråt och tacksamhet för nyvunnen renhet. Tröttnar ALDRIG på att vara med om det!!Församlingen heter Sharpsburg Family Worship Center, och är ständigt växande! För precis ett år sedan var jag där och predikade. Efter mötet tog Pastor Russ med mig ner för gatan, cirka 200 meter, och visade mig på en gigantisk byggnad han drömde om att få köpa. Den var värd cirka $ 1,2 miljoner, men han ville inte ge mer än 120 000 dollar. Tron och ivern lyste i hans ögon, och han var förväntansfull som ett barn! De hade redan då en fin byggnad, men på grund av kraftig tillväxt började den bli trång...
Hans tro smittade av sig till mig, och jag sa till honom där och då: "Nästa gång jag predikar hos dig kommer jag predika i den här byggnaden!"

Idag stod jag i deras nya byggnad och predikade, och Russ påminde mig om vad jag sagt. Det var så kul att se! Nu har de deras barnmötesrum lika stort som förra kyrksalen! De betalade $ 120 000 för byggnaden - superfräsch! Av dessa pengar betalade de 75 % cash... Wow!
Detta ger mig ännu mer tro för Stockholm!

Nu sitter jag och laddar för första mötet för veckans City Reach som börjar ikväll. Ska predika om "The lamb of God" Supertaggad...men behöver nog en RedBull då jag ännu inte lärt mig dricka kaffe:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar