tisdag 10 augusti 2010

Den helige Ande och du!

Har precis predikat mitt tredje möte under lika många dagar på årets upplaga av City Reach - ett fräscht och välfungerande verktyg för att presentera Jesus för Pittsburgh.
Jag predikar för de cirka 100 tonåringarna som sedan går ut på gatorna varje dag och evangeliserar på olika sätt - vilket hedersuppdrag jag fått!Första kvällen talade jag om Jesus och honom som "Guds lamm". Jag ville verkligen säkerhetsställa att alla teamare själva hade allt rätt med Jesus - och en tjej blev faktiskt frälst den kvällen! Hon hade anmält sig och kommit på City Reach trots att hon själv inte tidigare var kristen.Resten av dagarna har jag bestämt mig för att tala om den helige Ande. Såååååå spännande! Igår bad vi med alla som inte var andedöpta till Andens dop. Cirka 20 st - Superkul! Det var så enkelt och en tung, härlig Gudsnärvaro vilade över hela mötet!
Idag fortsatte jag och talade om den helige Andes eld. I slutet av mötet var alla sprängfyllda med eld och redo att springa ut på gatorna i Pittsburgh!

I mina förberedelser och studier av den helige Ande njuter jag! Wow, vilket privilegie att få tjäna en sådan god och rik Gud! Och vilken förmån att inte behöva leva och klara av hela livet själv, utan få hjälp av Hjälparen!
Din relation med Honom ska inte vara flejkig, spejsig eller komplicerad - Han är för dig vad Jesus var för lärjungarna! Följ därför Honom, lyd Honom, och förvänta dig att varje dag blir ett nytt äventyr då Han alltid har spännande planer på G!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar