måndag 9 augusti 2010

Helikopterrånet live!

Den 23e september förra året sitter jag som vanligt vid vårt köksbord och äter frukost och läser Bibeln. Strax innan sex på morgonen sätter jag nästan frukostgröten i halsen då en helikopter dundrar förbi, i vad som känns bara som några meter ovanför vårt tak.
När jag senare under dagen får höra om värdedepårånet som skedde i Västberga, och hur rånarna flydde med helikopter, förstår jag genast vem som flög helikopter ovanför min frukost!
Senare under dagen meddelar dock polisen att rånarna flydde norrut, och alltså inte kunde flugit över Myrstuguberget. Men jag vet ju vad jag hörde?

Nu är det rättegång, och hela händelseförloppet målas äntligen upp.
Jag blev därför INTE förvånad när jag såg denna grafik! http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sa-gick-ranet-till_5072265.svd?service=graphic
Dra ett rakt streck mellan punkt tre och fyra. Gissa vem som bor precis under den linjen??

Helikopterrånet upplevde jag live:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar