torsdag 28 mars 2013

Ingen Långfredag för mig!

I morgon är det Långfredag. Typiskt svenskt.
Sedan barnsben har vi fått lära oss att vara stilla, ta det lugnt, bära svart, vara lite ledsna, inte skratta den dagen och ha långtråkigt. Ett Lutherskt arv över vårt land som sammanfattar mycket av vår historia och kultur.

Varför kallas det "Långfredag", och varför ska det vara en sådan stämning över den dagen?
Jo, Jesus blev korsfäst och dog - och det är sorgligt...

NÄ! Stopp och belägg!! Hold your horses!!
Att Jesus blev korsfäst och dog är inte synd och skam; det är inte tråkigt och sorgligt:

Han BLEV gjord till SYND och SKAM, och DET är DE GODA NYHETERNA för oss! Jubelskorna på! Dans i huset!
Jag behöver inte sörja i morgon - jag kan jubla och dansa! Jag kan TACKA Jesus för att Han led, dog och tog mitt straff! 

I morgon genomlider jag därför ingen Långfredag - amerikan som jag numera är så firar jag The Good Friday! (Den goda/glada fredagen - som dagen heter här!)
Innan Annandag Påsk är över har vi haft sju möten här i The House Modesto - och vi ber och står i tro för 1 000 människor frälsta denna UNDERBARA helg! Vi ska också dela ut 45 000 ägg fyllda med godis på lördag:)

I'll keep u posted on Instagram, Facebook och twitter! (sök "elvelyck")
Vi ses där!

GLAD PÅSK!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar