tisdag 28 augusti 2012

Underbara vardag!

Idag var första gången sedan i juni jag svepte mitt SL-kort vid Masmos tunnelbana och satte mig i vagnen tillsammans med hårt arbetande Stockholmare, nya gymnasieelever och fikasugna småbarnsföräldrar (vilka redan varit uppe i ett par timmar!) Den underbara vardagen är tillbaka!

Vi landade i lördags; har spenderat en vecka i superheta Modesto, CA. Jag har suttit i massor spännande möten, fick predika på ett ungdomsmöte och 150(!) ungdomar blev frälsta, och vi har kört runt i och spanat in en stad som kan komma att betyda mycket för att nå de onådda folken i framtiden... Återkommer snart till det:)

Men nu: Första dagen jag ska undervisa på vårt Leadership Academy! Såååå kul!!!!!

Denna höst, full av vardag, kommer att bli ett möte med nya vänner; träning av nya lärjungar; fortsatt, underbart, församlingsbygge; samt massor av plugg för min del.

Nu ska jag ta med mina papper och min dator och gå in och möta en ny, förväntansfull klass... Pirrigt...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar