söndag 13 november 2011

Viktiga investeringar...

De bästa investeringar du kan göra är i människor.
Jag har spenderat två dagar med några av mina närmsta vänner här i Schweiz.
Tim och Manu - huvudpastorer i J'y Croi (som, officiellt numera, snart blir SOS Church...mer om det en annan gång;), var hos oss i Stockholm på Bibelskola under ett år - nu vinner de människor och bygger församling på ett underbart sätt här i Bienne, Schweiz.
Majo - universitetsstuderande och pastor i samma församling, var hos oss i två år på Bibelskolan och Ledarskolan.

Vi skrattar, äter, spelar kort, ber, läser Bibeln, pratar framtid, löser problem, tittar på film, ser på stan tillsammans.
Jag investerar i dem, de investerar i mig - kärleken, förtroendet, vänskapen och kopplingen blir starkare och djupare för varje krona som investeras... (självklart inte bara fysiska pengar, men tid, ord och skratt och gråt)

Om några timmar ska jag predika i församlingen - känns som hemma i Stockholm! :)
Tror på människors frälsning, genombrott och mirakler - förväntansfull!

Nästa vecka predikar jag äntligen hemma i SOS Church Stockholm igen. Vi ses då!


- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Rue de l'Euchette,Sonceboz,Schweiz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar