tisdag 1 november 2011

En byggare och hjälte!

Mina vänner, låt mig presentera en av mina allra närmsta medarbetare, en nära vän, en hjälte och en man med ohygglig potential: Christopher Fränberg, aka Coffe, aka Smålänningen...:)

Coffe kom från djupaste småland till vår bibelskola för snart tre och ett halvt år sedan. Han tog sig igenom första året, med mycket hyss och skratt, och bestämde sig under sommaren att flytta tillbaka till Stockholm för att gå vår Ledarskola som precis skulle starta i samband med SOS Church församlingsplantering.

Sedan dess har allting bara exploderat! Coffe är en gudsman som vittnar för människor, driver en husförsamling, tränar lärjungar, har ett starkt inre liv, världens största tjänarhjärta, och han är excellent i ALLT han gör! 

För ett år sedan följde Coffe med mig till USA där jag undervisade i två veckor. Vi bad mycket tillsammans, åt mycket tillsammans(!), och jag förstod i anden att Coffe bara börjat sin tjänst för Gud....och att mycket var på G! 
När vi kom hem behövde jag en ny outreachledare, och det självklara valet var Coffe!

Från och med sommaren är Coffe min högra hand på bibelskolan, Studierektor och driver SOS Missionsbibelskola tillsammans med mig. Han gör det såååå bra!
Och nu har han även fått sig en riktig pingla till tjej;)


Allt Coffe tar i lyckas; och allt blir helhjärtat genomfört! Varför? Vad är hemligheten?
SVAR: Hans hjärta älskar Jesus, och Coffe vet att tjäna Gud handlar inte först och främst om VAD man gör, eller VAD man arbetar med, utan HUR man gör det, vilken hjärtas INSTÄLLNING man har, och MOTIVEN bakom...
Tjänaren är STÖRST i Guds rike!

På lördag skickar vi Coffe till Tanzania för att förbereda för monsterteamet vi ska flyga in i juni nästa år. Hotell ska dealas, bussar beställas och mat lagas. Coffe har aldrig arbetat med något sånt innan, men jag VET att jobbet blir EXCELLENT...för det är ju Coffe!


Coffe: Din framtid är mycket ljus! Fortsätt att tjäna Jesus så vackert som du gör! Mycket spännande saker ligger framför dig...
Och TACK för allt du gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar