lördag 5 december 2009

Bilder och video från Indien!

Nedan följer lite bilder och en video jag fotade med min mobil i Indien. Njut med mig!


Nere i Sikhtemplet där de sjöng lovsånger till den enda guden samt hans bok. Lyssna och titta på filmen här nedan!


Hardayal Singh som lärde mig massor om hans tro. Här diskar han tekopparna vi drack ur. Läs mer om mitt möte med honom här!


De täckte mitt huvud med en oerhört omanlig sjal innan jag fick kliva in.




Lyssna och titta från en sikhgudstjänst!


Min nyfunna vän Ramesh och jag hittade ett café. Där bekände han Jesus som Herre och bestämde sig för att låta döpa sig samma dag! Läs mer om äventyret här!


Efter en lång, lång tid i olika rikshaws så hittar vi tillslut en pool!


Vakten jag fick muta innan han släppte in oss till poolen!


En nydöpt Ramesh pekar ut var han begravde sitt gamla liv och stod upp som en ny skapelse!


Jag och min vän efter dopet!


På väg tillbaka från poolen såg vi denna jätteplansch över vägen: En stor kristen festival i staden! Ramesh blev jätteglad och bestämde sig för att gå dit, något han berättade att han gjort när jag ringde honom idag!

1 kommentar: