onsdag 9 december 2009

Lycklig!

Som vanligt är december, "julefridsmånaden", helt befriad från frid, tvärtom är det MASSOR att göra! Jag borde vara stressad. Hur ska allt hinnas med? Men vet du: Jag är 100 % befriad från stress just nu. Har bara en känsla i kroppen: Lycka!

Hur kommer det sig? Jo, tacksamhet driver undan stress. Tacksamhet ger energi. Tacksamhet resulterar i lycka!

- Jag är tacksam för alla elever på våra skolor! Bibelskolan, Ledarskolan, skolan i Pittsburgh, i Bulgarien, i Indien, i Etiopien...och snart i Thailand!
- Jag är tacksam för min underbara familj!
- Jag är tacksam för SOS Church och godheten Gud visar oss!
- Jag är tacksam för att snart få några dagar julledigt med min familj!
- Jag är tacksam för att vår frys är proppfull!
- Jag är tacksam för församlingens fina lokaler på Kungsholmen där jag sitter just nu!
- Jag är tacksam för alla missionärer som jobbar mitt bland de onådda idag!
- Jag är tacksam för världens bästa ledarpar: Johannes och Maria Amritzer!
- Jag är tacksam för förbundsvänner som alltid ställer upp!
- Jag är tacksam för möjligheten att köpa julklappar till dem jag älskar!
- Jag är tacksam för....and so on....

Förstår du känslan i min mage? Jag är lycklig!
Inte påklistrat, hurtigt, överdrivet käckt, plastigt lycklig. Nej...
Genuint tillfredsställd och glad ända nedifrån magen! Jag skulle kunna dansa på mitt skrivbord just nu!

Bestäm dig för att vara tacksam! Låt inte dina känslor styra dig - du kan styra dina känslor!
Låt inte stress eller fruktan smyga sig på och koppla grepp: Du kan ta strypgrepp på dem!

Njut av livet! Det var du skapad att göra!

4 kommentarer:

  1. Daniel!!! Va glad och uppmuntrad man blir när du skriver!!!

    Yeah!!!

    SvaraRadera
  2. Du kan konsten att uppmuntra! Bless you min "gamle" goe vän! Kram!

    SvaraRadera
  3. Din tacksamhetslist kommer att bli markant längre nästa år mannen!!! God bless you as He has blessed me!!!

    SvaraRadera
  4. Verkligen härligt att läsa. Kloka och tänkvärda ord där på slutet! Tack!

    SvaraRadera