onsdag 22 september 2010

Förberedelsetider....

Förbereder:

- Undervisning för Ledarskolan senare i veckan: Talar om Ledarskap, underordnande och auktoritet på ett annorlunda sätt. Älskar att sitta ner med dem och samtala, de är såååå fina, genomtänkta och skärpta!

- Undervisning för Bibelskolan. Tro det eller ej - skolan är en månad gammal och jag har ännu inte undervisat mina älskade elever!!! (De har dock haft kanonlärare...!!) På måndag blir första dagen i Översikt över GT. I will give them a treat!!

- Predikan i SOS Church om två veckor. Vi börjar med månadsteman från och med oktober. Första temat blir Retro - back to the basics! Kul! Min helg ska handla om Frid/harmoni. Har lite spännande idéer angående det... Don't miss it! :)

- Stabsmöte ikväll. Träffar alla ambitiösa, duktiga och överlåtna medarbetare jag har på Bibelskolan.

- Cullens besök. Vecka 41 får skolan finbesök av Cullen Allan; pastor i Allison Park Church och rektor på vår systerskola där. Get ready for a blast!!

- Tillväxt i husförsamlingen. Nästa vecka ska vi be med nyfrälsta till andedop i vår husförsamling! Det är kraft och verktyg för att nå ut och vara vittnen: Räkna med tillväxt!

- Slutredigering av min bok. Ja, jag är en perfektionist:) Jag läser kapitlerna om och om igen innan jag tillslut vågar släppa dem till korrläsargruppen:)

- Mina resor i höst. Ska besöka församlingar i Sverige, Norge, USA och Schweiz. Många resor ska bokas, många predikaningar förberedas!

Jag tror på förberedelse och noggrannhet. Om vi lägger ner tid på att vara excellenta blir handlingsutrymmet för den helige Ande ännu större!
C ya!

1 kommentar:

  1. Det är sååå kul att ha dig som lärare på skolan! Nu vet jag att det tar ett halvår att köra till månen i 90 km/h utan kisspaus, hahaha! ;D

    SvaraRadera