tisdag 13 juli 2010

Jesus och Harley i Gettysburg!

Första helgen i USA blev kanon! Jag och familjen drog till östra Pennsylvania och Freedom Valley Worship Center i Gettysburg. Att få predika här just denna helg var en gåva från Gud på många sätt: Många människor frälsta; Strålande sol; och ett av USAs största bike-event just denna helg, just i Gettysburg!Behöver jag säga att vi njöt?

Så det blev tre härliga möten på lördagen och söndagen. En timmes tur på en 1450-Harley Road King på lördag kväll. Tusentals motorcyklar trängdes på gatorna, dånande motorljud, och en vacker fru som åker med - jag kände mig som James Dean:)
Efter sista mötet i söndags tog en man i församlingen med mig på en lång tur på landsbygden i Pennsylvania. Han hette Mike, och när han spänner på sig inte bara solbrillorna, utan även hölstret med en riktig pistol i innan vi åker iväg, då vet jag att jag är i Amerika! "This is my God given right to protect us." Jag ler och njuter av Amerikas attityd.
Idag har jag suttit på planeringsmöte inför helgens möten här i Allison Park Church i Pittsburg. Det kommer att bli SJUKT bra!! Jag njuter redan nu:)

Jag saknar dock redan Stockholm och SOS Church. Hemma är hemma! Längtar efter Bibelskolestarten i Augusti, SOS Homecoming och det FETASTE ÅRET HITTILLS I SOS HISTORIA! Nu vinner vi Sverige...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar