tisdag 27 juli 2010

Jag behöver din hjälp!

Tar massor tid här i USA och studerar de fem tjänstegåvorna; aposteln, profeten, evangelisten, herden och läraren. Jag passar även på att studera hjälptjänster och de "vanliga" troende.
Nu behöver jag din hjälp!

Jag vill veta vilka frågor som rör sig i ditt huvud gällande detta ämne, eller vilka frågeställningar du snappat upp av andra. Vad tänker du på? Vad undrar du? Vad skulle du vilja veta? Vad frågar andra?

Det kan vara frågor om ALLT inom ämnet: Är det bara tjänstegåvorna som ska predika? Kan både kvinnor och män vara tjänstegåvor? Hur vet man om man är kallad till tjänstegåva? Och så vidare...
Om du tar fem minuter av din tid, tänker till, och skickar en eller flera frågor, så kommer du hjälpa mig massor i mina studier!

Du skickar dina frågor via
sms: +46703064964
mail: daniel.elvelyck(at)missionsos.org
twitter: elvelyck
facebook: elvelyck

TACK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar