fredag 2 april 2010

Marathon - Långpass på Långfredagen!

Har precis klivit in från ett långpass. Benen är stumma, men pulen har snabbt gått ner till det normala. Detta var vårens första riktiga långpass; 22 km! (Lite drygt en halvmara!)För drygt en månad sedan köpte jag kläder för att kunna springa utomhus, men idag var nog första dagen det var riktigt behagligt. Solen sken, vårfåglarna börjar drilla, och mycket människor är ute och rör på sig.
Det kanske låter som en klyscha för dig, och du kanske har svårt att tro det, men löpning är verkligen en njutning och ultimat träningsform! Jag menar, även om jag inte skulle lyckas med mitt mål att springa STHLM Marathon i juni, så har ju ingen skada skett, utan jag blir ju mer och mer vältränad:)På skadefronten har det varit lungt ett bra tag, knäet håller! En snabb sväng med hälseneinflamation - annars har 2010 varit guld!

Känner mig starkare än någonsin, men ärligt talat: Att vända och springa samma runda tillbaka i samma stund jag kom hem, för att fullborda ett marathon - det känns fortfarande avlägset...:)

Vill ha:
Puls/GPS-klocka för exakt avståndsmätning.
Sportsolglasögon...kanske har en sponsor på G. Vi får se...

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är Daniel! Wow! Håller med, löpning är fantastiskt avkopplande och man rensar ut hela huvet efter en runda (fast 22 km fixar jag inte riktigt...) ha ha. Glad påsk!

    /Martina

    SvaraRadera