lördag 10 april 2010

Besök i vackra Lidköping och TV inspelning.

Fick ett överraskande telefonsamtal från en gammal god vän i veckan; Martin Larsson, tidigare pastor i Tidaholm, numera ungdomspastor i Pingstkyrkan i Lidköping.
Predikanten som skulle predika igår (fredag) var tvungen att ställa in, och Martina undrade om jag kunde komma och predika.Perfekt! Inget inplanerat just den fredagen! Så jag tog med mig två grabbar från Ledarskolan och drog dit!

Vilket möte! Wow! Vilket ungdomsgäng! Vilket fräscht arbete de bygger! Jag har sagt det förr och säger det igen: Det är något speciellt med kyrkorna i västergötland - det är fräscht!

Det samlades runt 100 ungdomar från Lidköping och trakterna runtomkring - t.o.m. från Äggby(!?)
Runt 30 av dem rusar fram på inbjudan att få bli frälst och fri! Super!!
Vi hade ett KANONMÖTE!! Hela vägen, tre timmar...

I slutet ber vi med 13 ungdomar till andens dop. Någon vill bli botad. En tjej kommer fram och säger att även hon vill bli frälst. Jag tar hennes händer och leder henne till Jesus.
Kommer hem runt 03.00 och somnar lycklig.

Just nu sitter jag i vår portabla studio i SOS Church och skriver. Om exakt en timme börjar inspelningen av program 4 i Gods Adventurers - tema Äventyr!
Sedan spelar vi även in 5 och 6, tema En annan Verklighet och Musik. KUUUUL!!

I morgon i SOS Church blir det ett kort litet smakprov på TV-programmet. Kom och se, 16.00!

2 kommentarer:

  1. Åh, min gode Daniel!

    Du är en jätte!!

    SvaraRadera
  2. Det är inte Äggby Utom Eggby som det stavas.

    En ort som ligger mellan några sjöar och är ett av västergötlands vackraste områden.

    MVH han som ropade EGGBYYY!!!!

    SvaraRadera