fredag 4 september 2009

Intensiva, underbara dagar!

Min bloggtorka beror inte på det klassiska att man tröttnar på att skriva efter några månaders bloggade. Nä du! Skriva tröttnar jag nog aldrig på.
Det beror istället på att de senaste två och en halv veckorna (sedan vi klev av planet från USA) har varit OTROLIGT intensiva!

Men:
- Kyrkan hann vi faktiskt bygga klart!
- Skolan (skolorna!) fick den kanonstart de förtjänade!
- Invigningen var helt sagolik!
- Skivan är släppt under en bejublad releasekonsert!
- Mina första tre undervisningsdagar på bibelskolan är avklarade.
- Harvest Cry Arendal Norge har börjat - över all förväntan!

Nu, eller snart, kommer något som liknar mer ett "normaltempo" i arbetstakt - och bloggandet kan inom några veckor återvända till det normala. (Jag har inte ens hunnit träna sedan USA! Kan ni fatta!? Har inte sprungit på flera veckor...)

Ja, sitter alltså nu i Norge. Är här med hela min familj - sååå kul att de kan vara med! Igårkväll hade vi första mötet första året vi kör Harvest Cry här i Arendal. Nästa vecka har vi Harvest Cry i Kristiansand. Så kul!
Jag predikade efter en FET hiphop-konsert. 16 tonåringar fiskas in och jag somnar lycklig som ett barn efter julafton!

Vackra Arendal!

Jag kommer ALDRIG att tröttna på ett enkelt frälsningsbudskap! Många vill "utvecklas", "förnya sig", hitta "nya utmaningar", "mogna" och så vidare... Inte jag; jag vill stanna kvar här i det enkla och livsförvandlande! Jag tröttnar ALDRIG på att återigen tala om det FANTASTISKA evangeliet för en ny nyfiken, ung skara människor. Liv förvandlas och vi påverkar för evigheten!

Någon frågade mig en gång: "Vad är det nya nu?" Jag svarade: "Det nya är att det gamla fungerar!"....sug på den!
Nu har Johannes Amritzer landat i samma stad. Har precis planerat upp kvällen med honom. Ikväll och i morgon predikar han, och jag avslutar festivalen på söndag. Hoppas vi kan glädja oss åt mängder med frälsningsmirakler då...

På tal om frälsning: Fick nyss rapporter om att vår nya kull elever under deras första Outreach på skolan bad med tio förortsbor till frälsning! WOW!!!!!

To be continued....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar