måndag 21 september 2009

Gästlärare och nyfrissad...

I morgon har vi årets första gästlärare på Bibelskolan: Tomas Jonsson från Kristet Center Väst ska undervisa om Biblisk Ekonomi i fyra dagar. Väldigt spännande!
Tomas är en mycket erfaren förkunnare och bibellärare som undervisat på över 35 bibelskolor över hela världen och skrivit ett flertal böcker; bland annat i ovan nämnda ämne. Idag står han på i flera församlingsplanteringar på västkusten.

För en stund sedan hämtade jag honom på Centralen, åt en köttbit tillsammans med honom, visade honom våra lokaler på Kungsholmen, och skjutsade honom sedan till Willkanders där han kommer att bo under veckan. Så kul!
Jag satt själv och lyssnade till Tomas för sju år sedan då jag gick på Livets Ords Bibelcenter i Uppsala. Tomas undervisade då Blodsförbundet och jag fick en helt ny världsbild! Underbara minnen...

Är du medlem i SOS Church så är undervisningen tis-fre öppen för dig att delta på! Har du då en ledig förmiddag är du välkommen att prova på bibelskolan och njuta av fantastisk undervisning! Vi håller till i kyrkan och börjar klockan 08.00 på morgonen...

Hann även åka till Heron City denna eftermiddag, och besöka mina nya favoritfrisörer. Äntligen tog jag första steget mot min efterlängtade rockabillyfrissa...spännande...
Jonny Cash - en rockabillypionjär!

Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar