lördag 19 september 2009

Podcasta mer!

Här följer tips på vad jag podcastar till min iPod Touch via iTunes.

1. Spanarna, P1
Sanslöst rolig livesändning från Gärdet varje fredag och på min iPod någon dag senare. Tre "spanare" analyserar samtiden för att ge en prognos för framtiden. Kvickt, intelligent och ibland skarpt.

2. Sunday Service från Allison Park Church, Pittsburgh
Mina goda vänner i APC lägger upp varje söndagsmöte som podcast. Bra, relevant och temabaserad undervisning. Pastorerna Jeff och Melodie Leake

3. På Minuten, P1
Ett annat humorprogram från favoritradiokanalen. (Med samma programledare som Spanarna, Ingvar Storm!) På en minut ska deltagarna tala utifrån en given rubrik; utan att staka sig, upprepa något ord, eller svamla iväg för mycket. Misslyckas de går turen vidare till nästa... Mycket roligare än det låter!
Programledare Ingvar Storm

4. P3 Dokumentär

Välgjorda och ofta både mycket spännande och intressanta ämnen lyfts, beskrivs och analyseras av P3-redaktionen. Ibland på gränsen till "kulturpopulistiskt", men jag har lärt mig mer nutidshistoria via P3 än vad jag gjort under alla år i skolan! För seriöst, vad vet du egentligen om IB-affären, spionen Wennerström eller Hedersmodskulturen i dagens Sverige?

5. Språket, P1
Samtal och frågeställningar kring språk, med fokus på svenska. Kanske lite nördvarning, men jag finner det mycket underhållande!

6. Sommar i P1
Nu är säsongen slut, men det går att ladda ner alla avsnitt man vill lyssna på i efterhand. Det är ofta både roande och intressant att höra mer eller mindra kända människor tala från hjärtat i öven en timme utan att någon avbryter eller ifrågasätter.

7. SOS Church Sunday Service!
Snart, snart, mycket snart hoppas jag....:)

(Podcasting är gratisprenumerationer på ljudklipp (ofta radio!) som automatiskt laddas ner till din dator. Du kan då via din mp3-spelare lyssna på dina favoritprogram när du vill!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar