måndag 5 mars 2012

Ledig dag, frälsning och god deg:)

Ledig dag idag i Pittsburgh. Det betyder längre tid med Gud, ett extra kapitel i Bibeln, längre frukost, halv bok utläst, botanisering på svtplay.se, samt ett träningspass. Allt detta är avklarat innan klockan har blivit tolv. Det är härligt att vakna supertidigt med jetlag:)

Landade sent i lärdags kväll, och igår predikade jag i en församling nära Down Town Pittsburgh; Ridgewood. Var där senast för tre år sedan, och de har vuxit! De har börjat med dubbla gudstjänster varje söndag, och den andra av två är redan proppfull! Jättekul! Nio personer blev frälsta under den andra gudstjänsten - jag njöt och trivdes:)

Efter mötet tog pastor Chris med mig till ett lokalt hak som är känst för sin deg (pizza, bröd, wraps mm) Ägaren kom ut och berättade att han måste ta hänsyn till temperatur och luftfuktighet och anpassa receptet efter det, samt bara använda vatten från en speciell källa med exakt rätt kalkhalt. Bondfångeri? Nej, jag tror inte det... 1. Ägaren var genuint frälst och medlem i församlingen, och 2. Det var kanske den allra godaste pizzan jag någonsin ätit!

Imorgon ska jag börja undervisa Kyrkohistoria i en vecka (hur det var), och nästa vecka Eskatologi (hur det ska bli) Charmigt:)

Nu får du ursäkta mig, men jag har en viktig FaceTime-dejt med en vacker kvinna och hennes tre barn nu. Måste rusa. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar