fredag 9 december 2011

Två härliga veckor!

Sitter just nu och tittar ut över 17 seriösa elever som sammanbitet skriver sitt prov i ämnet Blodsförbundet.
Jag har haft två underbara veckor tillsammans med dem! För en liten stund sedan stod alla (utom två!) och dansade av glädje på borden inne i klassrummet - lyckliga och tacksamma att få vara i Blodsförbund med Gud! Sådana stunder gör mig lycklig som lärare:)

Har även hunnit predika tre gånger, och sett runt 25 människor respondera på frälsningsinbjudan. Guds närvaro har varit så stark i slutet av mötena så det varit som at skära i smör när jag gjort frälsningsinbjudan! Gud är god!
Har även uppskattat långa samtal med mina närmsta vänner här i Pittsburgh och Allison Park. Gud talar till mig genom dem!

Har även haft det själsligt kul. En av mina närmsta vänner och medarbetare, Johannes Frödin, har varit med mig under hela tiden, och bott, ätit och bett tillsammans med mig varje dag! Vi har njutit av amerika och resan tillsammans; handlat julklappar till våra familjer; sett tre Steelersmatcher (Pittsburghs Amerikanska Fotbollslag, de vann alla tre!) ätit gått; varit oroliga tillsammans om vi gått upp för mycket i vikt;), och haft långa samtal....
Livet är BRA!

I eftermiddag flyger jag till New York City för att för första gången i mitt liv besöka "världens huvudstad". Kommer att bli FETT spännande!!!
Fick genom kontakter tag på ett gratis boende för oss, centralt i stan! Favör!:)
 Längtar nu efter min familj, min fru, mina barn, min lägenhet, min församling, mina elever där hemma, och mina vänner.

Vi hörs!

2 kommentarer: