torsdag 20 oktober 2011

Följ med till Tanzania!

I juni 2012 siktar vi på att åka med ett megateam, kanske över 200 personer, till Dar es Salaam, Tanzania!
Visst ska DU följa med?

Vi kommer att inta gator och torg! Predika, be för sjuka, kasta ut onda andar och ha FETT kul! Är du över 18 så är du välkommen att anmäla dig. Är du under så får du dra med mamma eller pappa på resan också;)

Under dagtid kommer vi vara ute med teamet på upp till 20 olika platser samtidigt.... Där får DU tillfälle att sjunga, dansa, spela gatuteater, be för människor, jonglera, lattja med en fotboll och kanske till och med predika...
På kvällarna kommer vi samman, intar en fet fotbollsarena eller ett jättefält, samlar tiotusentals människor, och demonstrerar de Goda Nyheterna genom vårt Festivalteam och budskap via Johannes Amritzer. Det kommer att bli dunderröj!

Juni 2012... Är det inte lite tidigt att promota det redan nu tänker du? Nej, absolut inte!
Dels så kan DU vara lite seg att fatta beslut ibland;)
Sedan behöver DU redan nu spara pengar!
Och DU måste anmäla dig asap... Allra senast sista februari...

Kostnad: Ca 12 000 SEK - All Inclusive!
Intresseanmälan: HÄR!
Datum: Ca 9-24 juni 2012.



Tanzania 2012 Trailer from Mission SOS on Vimeo.

2 kommentarer:

  1. Otroligt!!!
    Här sitter jag i lilla Finland och hittar din blogg på det mest märkliga sätt. Jag bara häpnar...
    Är det på detta sätt vi ska locka ungdomar till att följa Jesus? I mina öron låter det som att du gör det med världens sätt att tänka... När jag läser Shane Claiborne "Den oemotståndliga revolutionen" tycker jag mig se att vi ska predika en Jesus som det kostar något att följa. Inte med häftiga manifestationer och lockelser. En efterföljelse som kräver något av oss i stället för att bara få uppleva häftiga saker. Häftigheten i livet kommer ändå...
    Jag önskar er ändå allt gott på er resa. Hälsningar Gunilla

    SvaraRadera
  2. Hej Gunilla!
    Jag förstår precis vad du menar, men menar att du dömer alldeles för snabbt.
    Läs gärna igenom fler blogginlägg så hoppas jag att du finner motivet med allt vi gör: Vi har hört Jesus kallelse att nå de onådda! Och vi bär på en enorm kärlek till dem, genom den helige Ande som lever och bor i våra hjärtan!

    I detta blogginlägg valde jag dock att fokusera på äventyret; en bonus vi får på köpet som en fet välsignelse! Och handen på hjärtat: Kan jag locka tio extra ungdomar som förljer med på grund av det, och som sedan får sina hjärtan fulla av nöd för de onådda, jobbar 19h/dygn, svettas, kämpar för att nå EN TILL; som sedan kommer hem och bestämmer sig för att till 100% ge sig till missionsbefallningen; inte pga äventyret, utan på grund av lydnad och kärlek - då är det värt allt!

    Önskar dig allt gott Gunilla! Hoppas vi ses på missionsfältet en dag!;)

    Daniel

    SvaraRadera