måndag 29 augusti 2011

40 dagar av glädje!

Visst, människor som känner mig vet att jag är en energisk och passionerad människa. Men idag, wow! Jag exploderar av förväntan och glädje!
Jag vet nämligen att under de närmsta 40 dagarna kommer MYCKET fett att ske... Idag är nämligen dag 1 av en 40-dagars fasta i SOS Church!Fasta handlar om ödmjukhet. Fasta handlar om disciplin. Fasta handlar om lyhördhet; brustenhet; genombrott; förväntan och glädje...

Från och med idag har vi människor i församlingen som kommer att fasta fullt ut i 40 dagar. Ännu fler som kommer fasta långa perioder under dessa 40 dagar, och ett gäng som kommer ta en dag då och då. I alla fall kommer Gud att tala, leda och visa oss nya spännande giv vi ska ta.

I SOS har vi haft 40-dagars fastor förr. Vid första tillfället talade Gud till oss om att plantera missionsbaser - PANG! så hände det...
Nästa gång gav Han ett ord om den portabla festivalanläggningen vi nu effektivt använder i festivalarbetet. Tredje gången, bara för tre år sedan, fick vi tilltalet att plantera en internationell församling mitt i Stockholm... Vi blödde mycket när vi lydde, men oj vad det var värt det; och hundratals människor har hittills blivit frälsta på grund av det.
Nu kliver vi in en fjärde gång... Vad ska Gud säga nu?!?!
Vi ber nu Gud om ett mirakelgenombrott i Stockholm! Blinda som ser, tumörer som faller av och MS som försvinner över en natt!
Är du en del av vår församling - stå med i några dagar och fasta och be!
Är du inte med i vår församling - välkommen att stå med i vår bön och förväntan ändå!
Vi ber nu den Helige Ande att tala - och att vi ska vara ödmjuka, brustna och villiga nog att höra och lyda!
Vad han än kommer att säga så kommer det att bli FETT! Och därför är jag glad idag - för jag vet att detta är den första av 40 dagar av glädje...

Dags nu att dricka ett glas juice...full av tro och förväntan! :)
C you!

1 kommentar:

  1. Keep me posted om Gud gör ett fett mirakelgenombrott i S-holm. Då kan vi skicka dit några tusentals patienter som nu står i sjukvårdskö! :)

    SvaraRadera