torsdag 3 juni 2010

Avslutning på bibelskolan!

Vilken högtidsdag! Idag utexaminerades för första året i vår 7-åriga historia två klasser! Bibelskolan och Ledarskolan!
Hungriga elever stod på tårna idag, redo att inta mark för Guds rike - underbart att se!!

När vi la händerna på eleverna blev det en mäktig stund! Guds närvaro var otroligt påtaglig och smörjelse föll över varenda en! Deras huvud är inte bara fyllda med kunskap, utan även deras ande är formad av apostolisk kraft!

Det är din tur att formas till en hjälte nästa år! Ansök här!

Jag höll ett tal till klasserna idag. Det följer här!

"Älskade elever, vänner och hjältar!

Jag har aldrig någonsin varit stoltare, gladare och mer förväntansfull inför någon annan grupp elever som jag är då jag står här inför er.

Jag förvarnade dig tidigt: Ett år går fort! Oerhört fort!

Året med dig har varit helt fantastiskt! Jag måste vara världens mest priviligerade lärare , rektor och människa som har fått spendera så mycket tid med dig, lära känna dig, dela mitt hjärta med dig och förmedla Guds uppenbarelser till dig.

Oj, vad jag har njutit av varje stund, lektion, rast, böneskola, dag och vecka! Men idag njuter jag mer än någon annan dag. Jag vet nämligen att denna dag i första hand inte handlar om avslutning, utan främst om att något nytt kommer att födas av Gud genom dig...

Jag kommer att skratta, dansa, jubla och njuta kungligt när jag hör rapporter, läser dina mail, träffar dig och jobbar vid din sida, och får se hur du springer fram på frontlinjen i Guds rike! För det är där du hör hemma! På frontlinjen, i hetluften, i stridszonen; vältränad, hungrig och full av nåd och kraft. Bland folken, bland de förlorade, mitt i Guds hjärta och pulsslag – där är ditt hem!

Du har precis avslutat ett år på Krigshögskolan – bli nu inte en sentimental soldat som hela tiden bara refererar till det året. Bli istället en tacksam Gudsmänniska som med glädje och tacksamhet minns träningsperioden, men som hellre tittar framåt än bakåt.

Du kommer att lyckas! Gud kommer att föra dig in i dina drömmar snarare än vad du kan tro. Det finns ingenting som kan hindra dig. Se bara till att du bevarar ditt hjärta mjukt för Jesus! Se bara till att du inte slarvar utan lever disciplinerat nära Jesus. Se bara till att du inte prioriterar fel saker, hamnar i fel dike och tappar hjärtat för de förlorade. Håll Jesus högre än något och någon annan i ditt liv. Alltid!

För striden står alltid om ditt fokus, glöm aldrig det.

Du är nu beredd att gå ut i hela världen och göra skillnad! Du är beredd att betyda någonting, och prioritera rätt. Välj därför aldrig det näst viktigaste på bekostnad av det allra viktigaste!

Välj aldrig att bara ägna tid åt dina kristna vänner där ni tycker, tänker, dömer och har åsikter om allt och alla andra. Välj din granne som inte känner Jesus.
Välj att inte alltid och i alla sammanhang tro på människor. Välj att tro på Gud.
Välj aldrig att ägna all din tid åt teologiskt hårklyveri. Välj att tala om det enkla korset.
Välj att följa Jesus, din kallelse, och ropet från de förlorade!

Välj att se världen med trons ögon och Jesus blick. Välj att betyda något! Tusentals folkgrupper och miljontals människor väntar på dig – du kan hjälpa dem! Du är hela skillnaden!
Du är nämligen ingen medelmåtta. Du är en hjälte!
Jag tror på dig! Jag älskar dig!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar