måndag 2 februari 2009

Församlingstillväxt i Sverige och Super Bowl-seger!

Hela förra veckan var jag på besök på Korskyrkans Bibelskola i Gävle. Jag fick undervisa Kyrkohistoria en vecka - och njuta när jag såg eleverna suga in allting och växa i tro!
Mest betydelsefullt var nog ändå den nära, varma och genuina kontakt jag fick med pastorerna Daniel, Göran och Ove! VILKA GUDSMÄNNISKOR! Wow!

Efter en vecka hos dem är jag överfull av tro för Skandinaviens frälsning igen! Det är underbart att se hur Gud reser upp församlingar på plats efter plats i Skandinavien; församlingar som är redo att bärga den största skörden någonsin!
Daniel, Göran och Ove: Jag tror på er! Framtiden ligger för era fötter! Följ det era hjärtan är övertygade om! Inta ny mark, och utvidga ert territorium! Vi ses "på mitten"!


Och JA! Jag såg Super Bowl live inatt! Så sjukt spännande! Och Steelers vann!! Roethlisberger avgjorde med ett PERFEKT avvägt kast som resulterade i den tightaste Touch Downen någonsin; Och då var det 30 sekunder kvar av matchen! Phu!!
Vid halv fem var matchen slut. Då var det inte lönt att åka hem och sova, utan jag åkte till kontoret och bad istället! Så härligt! När eleverna kom vid åtta var jag full av fire och redo att tala Äventyrsliv, framtid och praktisk kristendom med dem!

Nu ska jag dock hem och sova:)

1 kommentar:

  1. Grymt! Jag är med i Korskyrkan i Gävle, så himla bra församling. Dock så går jag inte bibelskolan där, utan funderar faktiskt på att gå Mission SOS om ett och ett halvt år. ;)

    SvaraRadera