fredag 30 januari 2009

Super Bowl Sunday!

Jag är nästan helt befriad från sportintresse. Det är kul att heja på HV 71 på grund av mitt ursprung, och ett annat undantag är Formel 1 som jag älskar att titta på och följa.

I oktober när jag var i USA blev jag dock lite biten av en tredje sport: Amerikansk Fotboll. Äntligen fattade jag reglerna, och fick uppleva det härligt sociala att sitta i ett vardagsrum med "grabbarna" och njuta av en spännande match.
På söndag är det "The Big Sunday" i USA - Den stora finalen i Am Fotboll: Super Bowl. And guess what: Pittsburgh Steelers har nått dit!!

Så, Jeff, Chris, Peter, Cullen, Jonatan och alla andra vänner: Jag kommer att se matchen live här hemma, dricka en root beer - och njuta tillsammans med er:)
Go Steelers, go!!!

5 kommentarer:

  1. Ja, ojojoj! Vi ska fett mycket kolla på Super Bowl! Det är hysteriskt mycket "Black & Gold" här! Vi ska även försöka introducera Per Gisselsson i det hela. Han landar om någon timme...

    SvaraRadera
  2. YES!!! Go Steelers! Tom jag som verkligen inte gillat amerikansk fotboll har köpt en "terrible towel!!!

    SvaraRadera
  3. Haha, jag har aldrig förstått vad som är så kul med sport, förutom då det är fotbolls-VM eller nåt; då sitter jag där och hejar på Sverige och vill inte missa en sekund... :p

    SvaraRadera
  4. root beer, vad är det för något?

    SvaraRadera
  5. Root beer är en amerikansk läskedryck - INGEN ÖL!! INGEN ALKOHOL!! Smakar tandkräm:)

    SvaraRadera