torsdag 29 januari 2009

Tacksam för livet - men nyfiken på mer!


Jag vill inte byta bort mitt liv med någon! Jag lever i min dröm och gör det jag längtat efter sedan jag var tonåring. Det jag trodde bara var naiva tankar och överambitiösa drömmar: Det har Gud förverkligat snabbare än jag kunnat ana...
Nu drömmer jag nya drömmar. Det är på ett vis lite farligt och riskabelt: Gud Han vill uppfylla och förverkliga! Jag är nyfiken, spänd, förväntansfull och hungrig!

Mina livsdrömmar är alla Gudsrikesrelaterade. Mina seriösa mål och helhjärtade strävan handlar om evangelium.
Men det finns även en del annat. Jag har en inofficiell lista i mitt huvud och hjärta. Saker jag skulle vilja göra i livet innan jag drar vidare. Helt oandliga saker som bara skulle vara kul för själ och kropp!
För första gången i mitt liv ska jag skriva ner, helt utan inbördes ordning! Det kommer säkert att fyllas på med fler saker så länge livet fortskrider - och jag hoppas även att jag kan bocka av och tömma längs åren... Ta det för vad det är - jag drömmer och njuter!:)

Daniel Elvelycks liv:
  • ....
  • Se ett Formel 1 lopp live - helst på Monza i Italien
  • Gå på en U2-konsert
  • Skriva en Roman
  • Springa ett maraton
  • Designa ett par jeans
  • Ställa ut min frus tavlor på en galleria
  • Flyga stridsflyg
  • ....
  • ....
Spänn fast säkerhetsbältet: Livet - Här kommer jag!!

2 kommentarer:

  1. Ja, livet är underbart! Det finns så mycket att uppleva, se och göra...
    Även om jag inte vill springa ett maraton så ordnar jag gärna ett din egen hejaklack! J

    SvaraRadera
  2. Härliga drömmar! Vi delar minst tre av dem, gissa vilka! :)

    SvaraRadera