söndag 18 januari 2009

Familjemys och spännande byggen!

Är glad att jag äntligen tagit tag i det och skapat en blogg. Älskar att skriva och har mycket spännande att berätta hela tiden;)

Igårkväll skulle jag och Stephanie följt med Jenny & Andreas Jensen + Johannes och Maria Amritzer på middag och bio, men i brist på barnvakt fick vi stanna hemma istället. Det visade sig dock bli oerhört bra! Jag lagade tvårätters och skämde bort min fru lite - det är ALLTID kul att göra det! Lärde mig av Reinhard Bonnke, världens största evangelist, för några år sedan: "Happy wife, happy life!" Kunde inte sagt det bättre själv...

Om bara två timmar ska vi iväg och fira gudstjänst tillsammans med det församlingsembryo som växer dag för dag. Är säker på att du hört talas om det redan - om inte kommer jag alldeles säkert skriva mycket om det hela året. Ganska komiskt egentligen att församlingen Gud talat till oss om att starta i Stockholm City, "the Capital of Scandinavia"; det närmaste storstad vi kommer i Norden, har sina första gudstjänster och Församlingsbyggarmöten så långt ut på landet man kan komma:) Har du vägarna förbi någon söndag är du jättevälkommen att kika in i Odensala Bygdegård klockan 16.00. Alla möten är helt öppna för alla nyfikna!



Imorgon har vi vår första teamsamling inför missionspraktiken vi tar med eleverna ut på i april. Då ska vi basunera evangelium på gator, i byar, på restauranger och torg i helt onådda områden i nordöstra Thailand! Ska bli sååå roligt! Jag vet hur betydelsefullt detta kommer att vara för många av våra elevers framtid. Jag blev själv "biten", "förstörd" och "bränd" (allt i positiv mening) under mina två första resor till onådda folk - något hela mitt liv och tjänst baseras på idag... wow..


Kika gärna på en video från vår förra resa till Thailand. Visst smakar det bra?!

Varma hälsningar,
Daniel

4 kommentarer:

  1. Kul att du börjat blogga daniel. Det ska jag följa med spänning.. :)

    SvaraRadera
  2. Välkommen till blogg-världen!
    kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Welcome welcome! ska bli kul att följa dig på bloggen Daniel :)

    SvaraRadera
  4. Äntligen så börjar du blogga! Kul att få följa dig tätt in i vardagen!

    SvaraRadera