måndag 19 januari 2009

Underbara morgon!

Hur svårt det än kan vara att lämna den varma sängen med den vackra kvinnan (min fru!) vid min sida; hur mycket kroppen än skriker efter att få stanna kvar, så är det underbart att kliva upp tidigt! Har hunnit äta frukost, tvätta mig och borsta tänderna, och nu sitter jag på mitt kontor på Harvest Center och läser Bibeln. Om en och en halv timme kommer eleverna och skolan drar igång med vårens första teamsamling. Vi ska presentera gruppledare och teamindelning; tala missionärsregler och förhållningssätt; visionera Thailand och onådda folk, och be massor!

Jag ska även läsa Bibeln tillsammans med hela teamet. Har fått ett ord från Jesaja 40 om Guds storhet och majestät. Lyssna bara från vers 12: "Vem har mätt vatten i sin kupade hand och tagit mått på himlens vidd med sina utspända figrar? Vem har samlat stoftet från jorden i ett måttkar, eller vägt bergen på en våg och höjderna i en vågskål?"

Nu ska jag be, umgås och lyssna till Guds Ande ett tag! Underbara morgon! Härliga äventyr!
Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Godmorgon Danne! Underbart att läsa om allt spännande som händer, älskar dig massor mamma.

    SvaraRadera
  2. Härligt Daniel! Bra med morgonpigga människor :)

    SvaraRadera