tisdag 20 januari 2009

Lååång dag...

Klev upp fem i morse, och satt i bilen halv sju. Spenderade hela förmiddagen bland underbara elever och pastorer på Korskyrkans bibelskola i Gävle. Började min undervisning om Kyrkohistoria - ska tillbaka fyra dagar nästa vecka och fortsätta... Sååå roligt! Hungriga och ambitiösa elever!

Efter undervisningen bjöd de båda pastorerna Göran och Daniel mig på lunch. Vi satt en timme och talade Guds rike, visioner, Stockholm, evangelisation och Jesus tillsammans. Vilka härliga Gudsmän!! Nya vänner, med samma DNA och hunger som jag och SOS har. Härligt!

Sedan var det 1,5 timmar i bilen igen, och direkt in på styrelsemöte för SOS. Önskar att ni alla kunde vara med på de möterna! Tilltal från himlen, stark bön, trosfyllda visioner och trygga människor. Det är väldigt spännande att bygga SOS, tala onådda folk-mission och festivaler, bygga framtid, och en del spännande hemligheter och nyheter jag inte tänker avslöja här....än!:) Men håll utkik - du kommer inte ångra dig!

Han sedan pussa min dotter god natt när jag kom hem och hon skulle sova... Nu längtar även jag efter sängen.
Mest av allt vill jag träffa eleverna på vår bibelskola igen. Är så glad och tacksam varje dag för vilka underbara elever och människor sänt till oss detta år. Starka, glada, hungriga, ambitiösa, förväntansfulla och Jesuspassionerade! Ni är helt enkelt bäst!!

Det har varit en produktiv, effektiv och spännande dag. Helt i linje med äventyrslivet jag påstår mig leva - och faktiskt lever!!

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar