lördag 21 februari 2009

Ost & frälsning!

Jag och hela min familj njuter av Schweiz. På bara tre dagar har vi hunnit med att åka skidor i bergen, äta riktigt fet ostfondue, se magnifika vyer, strosa runt i historika byar och slott, och skratta tillsammans med alla våra underbara schweiziska och franska vänner.

Allt är UNDERBART!

Men utan tvekan: Bästa hittills var ändå gårdagskvällen, då jag och Stephanie efter predikan fick se 25 unga människor välja att ta emot förlåtelse och frälsning från Jesus!

Smörjelsen från himlen vilar tungt över oss och hela SOS just nu! Gud är så god! När jag och Stephanie berättar om den stundande församlingsplanteringen i STHLM City skrattar, gråter, jublar och dansar människor här nere! Guds närvaro blåser in som en frisk fläkt, och Elvelycks känner sig otroligt vederkvickta!

Vi längtar efter att i lydnad till Guds Ande, och med enorm förväntan och glädje, se Jesus bygga sin församling i Sveriges huvudstad!

Ha det bäst!


Ps: Så snart jag kommer till Sverige igen ska ni få se en massa härliga bilder från våra äventyr i Schweiz! Nu ska vi iväg på en ännu fetare köttfondue!! Man måste bara älska Mellaneuropa!

1 kommentar: