måndag 9 februari 2009

Snökaos och nya vänner!

Har haft fyra spännande dagar! I fredags åkte jag 460 km rakt norrut och hamnade i Ullånger. Tillsammans med pingstkyrkan och alla härliga, Jesusfyllda människor där hade jag en möteshelg, och predikade fredag, lördag och söndag. Jag ÄLSKAR att få tjäna Gud och tjäna människor genom att dela vad Gud sagt i Hans Ord, och inspirera med ny tro!
Summan av helgen blev vikten av evangelisation. När jag summerade upp alla möten i bilen på väg hem igår så var det där jag landade: Väckelse handlar inte om ett märkligt besök av Gud på en plats - det handlar om när vi besöker grannen! Tänk om alla Sveriges kristna kunde börja där...

Pingstkyrkan i Ullånger är en av våra Nätverksförsamlingar i SOS - vilket gör ett besök extra roligt! Flera av medlemmarna har varit med oss på festivaler flera gånger, och de både ber för och stöttar missionsarbetet ekonomiskt: Tack gode Gud för såna församlingar i Sverige!

Efter mötet igår söndag så hittade jag inte min bil - en snörik helg hade begravt den! Som tur var fick jag hjälp att skotta fram Passaten och jag kunde bege mig hem i snöovädret. Jag såg bara tio meter framför mig de första två timmarna, sedan var det bara en vit vägg! Resan hem tog 1,5 timma extra...

Idag har jag varit i Älta sydväst om Sthlm. Vi har blivit inbjudna i ett härligt och stabilt nätverk med församlingsplanteringsivrare från alla samfund i Sverige. Det var jättekul, själavårdande och upplyftande att få höra om alla pionjärsatsningar som sker runt om i vårt vackra land, och själv få dela med dem vad Jesus kallat oss att göra i City. Nya vänner, ny tro, och nya förutsättningar.
Tack Jesus för alla nya kontakter!

Nu ska jag äta en sen middag med min vackra fru, titta på en dvd-film och vara lite ledig:)
Ha det gott!

1 kommentar:

  1. Tjena Daniel,
    AHA! Ullånger! Galgens Rike! Jo, där har man varit några ggr, frugan kommer nämligen från Docksta, ett litet samhälle om du fortsätter ca 1 mil till Norrut.
    Såg länken på facebook, kul att du har en blogg,
    Big Bless från Vetlanda

    SvaraRadera