måndag 10 december 2012

Sol, värme och lust!

Sitter i skuggan och en ljuvligt svalkande bris och jobbar. Just nu är det 33 grader varmt - fjärran från svenskt snökaos. Och här och nu klev lusten att blogga in igen! 

Ja, några har varit på mig och tjatat om bloggen. Har en del entusiastiska läsare:) Men hösten har helt enkelt handlat om helt andra saker, och prioriteringarna måste då förändras. Där någonstans, inklämt mellan jobb, beslut, vila och prioriteringar, blev bloggen ett tvång och lusten försvann. Och då finns det inget självändamål med att fortsätta - first things first!

Men nu är lusten tillbaka. Kul!
Kan ha att göra med två saker:

1. Jag har efter 50% studier hela hösten nu nått fram till veckan med två "Final Exams" Skönt! Jag älskar att plugga - ÄLSKAR - men det har blivit lite för många sena nätter, tidiga mornar och/eller red bulls (tills frun satte mig på totalt sockerstopp, och jag fick lära mig dricka kaffe istället efter 30 års hårt motstånd). Nu har jag skrivit klart mina terminsuppsatser, lärt mig massor, och kan slappna av...ett tag i alla fall;)

2. Vi har efter MYCKET pappersarbete fått en bokad tid på Am ambassaden i Stockholm. Ser ljust ut och vi flyttar troligtvis innan januari går till ända. Har lyckats klämma in att sälja hus, skeppa böcker, tränga in oss hos svärföräldrar och ändå fortsatt att resa och jobba 150%... Men nu kan vi inte göra mer än att aktivt vänta - och slappna av....:)

What's up med värmen då? undrar ni säkert...

Well..sitter just nu i Tanga, Tanzania. Är här i en vecka för att förbereda för det 150-200 personer starka team som jag tar med mig hit i Juli 2013. Då ska vi genomföra Tanga Signs & Wonders Festival (bara tre veckor efter Mwanza Signs & Wonders Festival i samma land)

Tanga är cirka 500 000 människor stort, över 70 % muslimskt, och en lugn och fridfull stad på Tanzanias nordöstra kust.
Idag har jag träffat huvudkommittén för festivalen. Ett gäng hungriga, andefyllda, drivna och excellenta lokala pastorer och biskopar. De har förberett en mycket genomarbetat budget och jobbat fram praktiska lösningar på det mesta som krävs för att genomföra en festival - och flyga in ett sånt megateam!

I veckan ska jag besöka diverse hotell och deala priser; boka cateringmat för teamet; göra research på bra platser vi dagligen kan genomföra 7-10 parallella outreachs; deala med bussbolag, vattenleverantörer och betälla generatorer. Wish me luck!:)

Du har fortfarande möjlighet att följa med! I somras fick vi under en vecka se över 25 000 människor frälsta i Dar es Salaam; varav  runt 1 000 på gatorna, man till man! Döva började höra, blinda började se! Vi ber och tror om ett genombrott bland de onådda i Tanga i Juli 2013...
Anmäl ditt intresse här: http://missionsos.org/festivals/team-adventures/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar