lördag 1 maj 2010

SOS Church på söndag: SOMMAR!

Imorgon är det söndag igen. Veckans peak. Pricken över i:et. Grädden på moset. Liljan bland törnen. Den lediga parkeringsfickan vid snabbköpets entré. Ja, liknelserna kan bli många, men sammanfattas i: I LOVE SUNDAYS!

Jag har den enorma glädjen och stora privilegiet att få predika imorgon i min egen familj: SOS Church Stockholm!
Så var egentligen inte schemat, men tidigare i veckan fick jag förfrågan, och då helgen var fri från resor, så jublade ett JA ur mig! Det finns ingen kyrka på hela jorden jag hellre predikar i än SOS Church!
Även temat var satt. Det var en spännande utmaning: Att inte bara predika det "jag känner för", utan få ett givet tema och utifrån det bygga ett möte. Så vill du veta vad Bibeln säger om SOMMAR, och få otroligt praktiska tips inför sommaren 2010 - kom imorgon 16.00, Stadshagen, STHLM!Budskapet är nu klart, barnen sover - nu ska jag strax ropa in Stephanie som fixar i vår lilla trädgård, ta av mig barfota och njuta av Gudfadern II i soffan!

C U tomorrow!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar