tisdag 3 februari 2009

Församlingsplantering med hjältar!

Idag har jag och klassen varit i Bosnien. Bland prostituerade, gangsters och slumområden har människor blivit frälsta, problem lösts och församlingar planterats. Sedan drog vi till Beas i Nordindien för att börja jobba. Det ska bli spännande att få se resultatet i morgon.

Ok då, rent fysiskt har vi inte varit där, men genom ett realistiskt scenario med tuffa utmaningar har eleverna tränats att tänka på praktisk mission, praktisk teologi och verkliga problem. De uppskattade det och trivdes i Bosniens slum och Nordindiens avgudar:)

I morgon har vi vårt andra Församlingsbyggarmöte av sju denna vår. Alla som ska vara med och bygga församling, och alla som bara är nyfikna eller vill veta mer, är välkomna. Vi tar upp praktiska saker, låter alla tänka och komma med förslag, för att sedan ta ett beslut i ledartemet. I morgon ska den nya församlingens namn, vision och värderingar presenteras! Så kul!

Jag LÄNGTAR ner till Stockholms innerstad! Jag upplever inte den helige Andes ledning - jag känner Hans fulla driv! I bön, fasta, drömmar och visioner ser jag Gud resa upp något spännande och stort i Sveriges huvudstad. Jag längtar...

Är även så tacksam att jag får bygga tillsammans med mina bästa vänner, och hjältar från hela Sverige. Tänk bara på familjen Hamrén! Gud har talat och de följer - wow! Eller Wallins som flyttar ner från Ö-vik på Guds tilltal om att stå med i bygget. Otroligt!
Anna och Pelle Svernedal med tre barn brinner visionerar och bygger - vilka hjältar! Jag är så glad för att det samlas hjältar från hela Sverige och Skandinavien för denna explosion i STHLM. Piritta från Finland; Erik, Marianne och andra trygga norrmän från väst.... Jag skulle vilja fortsätta och nämna ALLA vid namn, men då blir inlägget väldigt långt:)

Är du nyfiken på att veta mer om församlingsplanteringen och nylanseringen av bibelskolan i City? Maila mig på daniel@missionsos.org
Eller dyk helt enkelt upp i Odensala Bygdegård klockan 18.00 i morgon onsdag!

Vi ses!

1 kommentar:

  1. Nice med en liten avstickare till Bosnien och Nordindien, hehe. :)

    SvaraRadera