onsdag 20 januari 2010

Blinda ser i Tanzania!!!

Ja...det ber och hoppas jag bli min rubrik på ett blogginlägg i mitten av maj då jag befinner mig vid Kilimanjaros fot tillsammans med ett mastodont-team och upplever en Signs & Wonders Festival!För då flyger vi in; svenskar, norrmän, amerikanare, människor från Schweiz, Tyskland, Finland, latinos och många fler; för att inte bara HÖRA utan även GÖRA uppdraget!
I nordöstra Tanzania ligger en provins som heter Kilimanjaro. Där, i den lilla staden Same, och i området runt omkring, bor en kvarts miljon människor. De flesta har en blandning av islamsk och animistisk tro, och de allra flesta har ingen aning om den räddningsaktion Jesus fullbordade för cirka 2 000 år sedan....

Dit har alltså Jesus kallat oss! Och dit drar vi med vår Bibelskola, vår Ledarskola och vår amerikanska Bibelskola för att predika, be för sjuka och berätta de goda nyheterna om Jesus!
DU kan följa med!!! Men det brinner i knutarna....
Om du har varit en del av ett Festivalteam med SOS tidigare så behöver du bara skicka in en anmälan på mail till mig, daniel.elvelyck(snabela)missionsos.org
Är du ny med oss behöver du gå in på vår hemsida och fylla i ett ansökningsformulär för att kunna följa med. www.missionsos.org

Jag behöver dock din anmälan SENAST INOM EN VECKA!!! Sedan ska flygbiljetter bokas och teamupplägg planeras. Jalla, jalla!!!

Resan kommer att kosta runt 10 000 SEK, all inclusive! Det innebär att beloppet täcker flygbiljett, boende, all mat, vatten, team t-shirt, transporter osv.
Vi kommer att flyga cirkus mellan den 15-28 maj. Definitivt datum vet jag först då flygbiljetterna beställs!

Så skynda dig! Do not hesitate! Var med och skriv missionshistoria i vår!
Och du....kanske är det dig jag skriver om på plats i maj....kanske var det du som bad för den blinda kvinnan så hon började se igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar