torsdag 28 januari 2010

Njuter av pionjärmission!

Resan tog 35 timmar. Det inkluderar förseningar, inställda flyg, ombokningar och 13 timmar på varma Etiopiska vägar. Men resan var värd varendaste sekund!!

Jag stormtrivs här i Harar med teamet! Wow, vilka människor och hjältar! Seriöst: det känns inget annorlunda än att vara hemma med församlingen i Stockholm, på festival i Khon Kaen, på vårt kontor i USA, eller tillsammans med bulgarienbasen: Vi är EN familj! Jag är helt fascinerad över det faktum att det påståendet bevislingen är helt sant! Och jag älskar min SOS-familj!

Hittills har jag hunnit undervisa Blodsförbundet för bibelskoleklassen. Eleverna njuter! Ikväll vill de bjuda med sig förra klassen så att de också ska få höra hur fantastiskt Guds Ord är. Kul! Imorgon börjar vår Minifestival i Harar Church of Joy! Jag är laddad till tänderna!! Jag ber och hoppas på mirakler och evighetsbeslut då människor möter Jesus! Be med mig!

Det bästa är ändå att bara spendera tid med teamet. Sitta ner och uppmuntra dem över en tallrik injera, eller skratta med dem tills vi får magont. Vilka människor! Wow!
Om du funderar på att flytta ut på missionsfältet: Idag vet jag ingen bättre plats än på SOS Missionsbas i Harar! ;)
Samuel Strandberg: Du har gjort ett FANTASTISKT jobb!!!!

Internetuppkopplingen är sisådär, därför är det bäst att avsluta innan något händer :)

Vi hörs vänner!
PS: Sitter i Harar och planerar upp SOS TV arbete som drar igång i februari....yeah! Mer info kommer snart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar