fredag 22 januari 2010

På resande fot...

Tacksam!
Tänk att jag får vara med och en del av vad Gud gör i Sverige idag. Wow!
Har idag haft min sista dag på kontoret i SOS Church på länge, och varit råeffektiv! Hunnit MASSOR!

För nu börjar en månad på resande fot:

På måndag flyger jag ner till mina älskade vänner och missionärer i Harar, Etiopien. Där, på vår missionsbas och församling Harar Church of Joy, ska jag spendera en vecka.
Först blir det tre dagar med undervisning på Bibelskolan. Ska tala om vårt blodsförbund med Gud. Wow!Sedan blir det en utåtriktad minifestival i kyrkan under två kvällar. Superkul! Jag hoppas att få se många be till Jesus för första gången, bli döpa i Hans Ande, och se mirakler ske!
Sen predikar jag för min älskade Etiopiska familj på söndagen. Jag kommer att njuta!!
Bara privilegiet att få spendera en vecka med det underbara teamet på plats - yeah! Vilka Gudsmänniskor! Jag kommer må som en prins i deras sällskap.

Efter det hinner jag mellanlanda några dagar i Stockholm, umgås med vår gäst Jeff Leake, innan jag sätter mig på ett flyg till Pittsburgh, USA.
En vecka undervisar jag Eskatologi, och en vecka blir det Kyrkohistoria. Jag har världens bästa jobb! På helgerna där emellan predikar jag i en församling, samt går på NHL hockey. Wow!

När jag landar i Sverige igen, nu i slutet av februari, hinner jag bara sätta ner fötterna på marken innan jag far till Norge för en ungdomskonferens.

Puh... februari kommer att flyga förbi. Sedan är våren här. Tjooohooooo!

BTW: Det flödar in ansökningar till höstens klass! WOW!! Vilket år det ligger framför!!!

3 kommentarer:

  1. Låter härligt!! Ha det super! :)

    /Nina

    SvaraRadera
  2. Jag skickade in min ansökan igårkväll!!! Längtar SÅ mycket till hösten och är hur peppad som helst!! Det kommer att bli så grymt bra!! :D
    När borde jag börja kolla upp boende om jag vill hyra rum hos nån eller så? Det är för tidigt nu va!? Det känns som att det är det, fast samtidigt så tycker jag att jag skickade in min ansökan tidigt och det verkar inte som att jag var så tidig ändå eftersom du skriver att det flödar in ansökningar redan.. :D

    Vilken grym månad du kommer att få förresten! Låter hur kul som helst!

    Blessings!

    SvaraRadera
  3. Det är så härligt att höra att du jobbar för Gud!
    Men är det inte jobbigt att missa mycket av sina barns uppväxt när man reser så mycket?
    God bless

    SvaraRadera