måndag 25 januari 2010

I'm safe!

Sitter på Arlanda. Har varit här i sex timmar, och har fyra kvar.... spännande;)

Tydligen är det snökaos i södra Europa, då jag märker att många plan är inställda eller försenade. Så även det jag skulle flugit med halv ett...
Jag var bokad på Turkish, via Istanbul och till Addis. Planet från Istanbul har dock inte kommit in ännu, så för två timmar sedan bokades jag om med Ethiopians "direktflyg" till Addis (vi touchar Rom inatt...) klockan 20.00 ikväll.Jag hörde om olyckan inatt. Tragiskt... Många har sökt mig, då de hörde att det var ett flyg på väg till Addis. Men det är lugnt: I'm safe!!

"Men vågar du verkligen flyga med Ethiopian nu Daniel??" O ja!
1. Jag blir sällan rädd för något.
2. Kommer du ihåg att jag är en mattekille?? Jag har statistiken på min sida!:) Att ett plan störtar är väldigt osannolikt. Att två internationella flighter från samma flygbolag skulle störta under ett dygn har nästan ett minusvärde..:) I'm safe!

Och BTW: Jag reser aldrig ensam.

1 kommentar: